öppet hus i östra real

kom hem för typ 2 timmar sen, från öppet huset i östra real. östra real var faktiskt en ganska bra skola. först så var jag och konkan lite osäkra på hur vi skulle dit. sen så såg vi arman och beto som också skulle dit ahahhah. när vi väl var i östermalm så visste vi inte vilket håll vi skulle gå, så först så tänkte vi gå efter "strömmen" så vi gick efter arman och beto, men sen så såg vi att några andra killar gick åt ett annat håll, så vi följde den "strömmen" istället. hahha undra om arman och beto ens kom fram. men hursomhelst så kom vi tillslut fram till karlavägen 79, där gymnasiet låg då.

när vi väl var där så ställde vi några frågor till eleverna/lärare. alltså palla att killarna måste ge en värsta blicken. har de aldrig sett en tjej eller? aja men hursomhelst så gick vi på nån föreläsning om programmet NV, men vi fick inga platser där. men sen efter några minuter så började brandlarmet att gå och då gick ju alla ut, sen när vi kom in igen fanns det platser för oss;)

okej nu ska jag sammanställa dom positiva sakerna med det gymnasiet:

väldigt kort restid. (ca 29 min). plus att det är LÄTT att hitta dit, bara gå rakt fram hela tiden;)
bra betygskriterier i idrott. (mycket teori ;) )
en bra skola i allmänhet.

och imorn bär det iväg till engelska gymnasiet (IEG). ÅHH jag har GYMNASIEÅNGEST :'(
att det ska vara så svårt att bestämma sig.

men aja nu ska jag kolla vidare på filmen "hitch" även fast jag redan har sett den, men den är så rolig;) sen ska jag nog plugga lite so. är så himla trött att det inte är sant, och imorn ska man liksom upp klockan 6 och börja 8.15. ;(


Kommentarer
Postat av: Natalie

Hej, jag kikade på din text här ovan och du verkar ju veta ganska mycket om själva skolan. Men jag undrar bara lite om folket som går där .. det går ju inte direkt att förneka att de elever som går på östra rör sig i snobbiga kretsar, men hur tror du att dom behandlar en vanlig förortsunge som kommer dit helt själv? tror du att det är nödvänigt att vara som alla andra för att bli accepterad i den skolan, eller bör man söka någon annan skola?/n

2008-02-05 @ 17:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0