öppet hus i IEG- besvikelse

kom hem alldeles nyss. idag var jag verkligen trött i skolan, efter att ha varit på öppet hus i östra real gymnasiets öppet hus. så gjorde några saker som jag egentligen inte borde ha gjort.. men hursomhelst andra halvan utav dagen i skolan gick så otroligt fort. slutade 4, pga hemspråk. hade ett litet lätt stavningsförhör, kom försent till den, för att vi var och lyssnade på när lärarna snackade om gymnasievalen i skolan aula. stor gymnasieångest. men förhöret var lätt, så det gjorde inget.

men hursomhelst när jag kom hem typ vid 4-tiden så piffade jag snabbt upp mig och åt en cocosboll hahaha. sen kom konkan hem till mig och vi begav oss mot södermalm, för att gå på öppet hus i internationella engelska gymnaiset (IEG) . när vi väl var där så kom vi precis i tid, för att sätta oss i lediga stolar. efter det så hölls själva "introduktionen" eller vad man nu ska kalla det. lärarna som pratade verkade i helhet ganska bra. såg förresten ganska många från engelska skolan där.

sedan efter att de hade prata i cirka en timme, så fick vi gå in till själva skolan. när jag först klev in, så kände jag stor besvikelse. det var det många som kände. själva byggnaden kändes som ett "fängelse" som konkan sa, stämmer in, men de har inte ens hunnit renovera ännu, men aja. gillade heller inte själva själva miljön. det var för många "SHUU BREE" folk. gillar inte såna. det var en annan besvikelse.

men hursomhelst nu ska jag lista upp saker om skolan sammanfattningsvisst;

väldigt bra lärare
minus för byggnaden (fängelse)
gillar inte miljön
lite längre restid (40 min)

hmm, vet inte ens vad jag ska tycka eller tänka. vet bara en sak. besvikelse. jag som inte hade så stora förhoppningar om östra real, men det visade sig vara en bra skola, var glad efteråt. däremot hade jag stora förhoppningar om IEG, men det visade sig....inte direkt vara "dålig" men den höll inte mina förväntingar helt enkelt.

vet faktiskt inte. gymnsieångest, gymnasieångest, gymnasieångest, please go away.

men aja nu ska jag äta och kolla på  tv och sen plugga inför so förhöret igen. pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0