mitt barndoms "husdjur"



Den här bilden påminner mig när jag var liten. cirka 5-6 år. under våren, fick vi i uppgift att ta hand om en grupp groddlar, tror dem heter så. som ni ser på bilen ovan.
haha, jag och mina kompisar brukade tävla om vems grodlar hade växt mest och finast. haha.
jag hade den hemma vid fönstret, så att solen skulle skina på den.
 jag tog hand om den med en sådan stor omsorg. den blev nästan lite utav ett husdjur. man fick ju "mata den" alltså ge den vatten några gånger om dan. enda skillnaden var att den inte kunde röra på sig.
men som sagt, även växter lever.
men de dog ju efter vårens slut. det var ju trots allt vårväxter.
när jag ser tillbaka på det nu, så tror jag nog att jag var in desperate need av att få ett husdjur hehe.

måste bara tillägga att jag har en stor längtan efter våren.

Kommentarer
Postat av: konkan

naw gulligt :)

2008-02-27 @ 21:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0