vårrullar

ska börja med en ny sak (kategori) i den här bloggen. ska nämligen börja med recept;)
idag lagade "jag" iallafall vårrullar.  JÄTTEGOTT! en utav mina favoriter. så här lyder mitt recept:

en halv påse glasnudlar

en hel vitkål

en halv kålrot
3 st morötter
en hel purjolök
ett halvt kg kyckling
2 st kycklingtabletter


Halva påsen som består av glasnudlar ska sättas i en kastrull med varmt vatten och låta stå i ett tag. sedan tar man vitkålen, kålroten, morötterna, purjolöken och kycklingen som ska hackas i normalstora bitar och därefter sättas i en mixter så att det blir ännu mer finhackat eller grovhackat. efter det så sätter man allt det här i en wok panna och tillsätter kycklingtabletterna, för att sedan steka alltsammans. efter det så tillsätter man glasnudlarna i "wok röran" .

sen när det är klart så är det bara att ta fram degen "tufu" och där sätter man i en klick utav "röran" på degen, därefter så lindar man ihop allt, typ som en servett, eller något liknande.

rekommenderas, blir JÄTTEGOTT;)
men aja nu ska jag gå ut "IGEN", haha jag är typ en "utemänniska".
MISSA INTE ELF IKVÄLL KL 21.00!

2 DAGAR KVAR TILLS JULAFTON.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0