nordiska musee't &julshopping

Idag vakna jag klockan 20 över 7 och gick iväg med Konkordiaklockan 20 i 8, vilket innebar att jag bara hade 20 minuter på mig! snacka om att det var stressigt. men hursomhelst så träffades alla i skolan, sen så gick vi till nordsika musse't . väl där i museet så snackade våran guide om mode/trend. vi kollade på hur modet var från 1800-talet och uppåt  som hade burits av riktiga rika/kända människor. interessant haha. besöket var otroligt kort, bara en timme och sen en yttligare timme för att käka. haha va detaljerat jag skriver.

men aja efter det så fick man gå om man skulle stanna i stan. så jag och Konkordia gick och några andra. sen när vi väl var i stan så var jag redan så pass utmattad och trött att jag inte orkade, men vi fortsatte endå.  där så gick vi in i NK och jag köpte en kristall ljusstake. den är faktiskt asfin. sen så gick vi in till American Classic och där köpte jag två typ julprydnader som man hänger på granen. inte julkulor. utan en joker och ett hjärta haaha. dessutom så köpte Konkan en luktande tvål som julklapp i nordiska museets butik.

men aja sen så gick vi till centrum här i jakan och då såg vi Jan Gulliou;) för er som inte vet vem han är, så är han en författare och typ filmregissör eller filmproducent till bland annat filmen ondskan. men aja så jag köpte en bok där och fick den signerad utav honom, inte till mig utan till min pappa. han är ett ganska stort fan hahaha, perfekta julklappen;)

ohnej, imorn måste jag vakna typ 8 på en LÖRDAG?! orsaken är att jag ska shoppa ännu mer, först i stan, sen skärholmen. fan va jobbigt börjar faktiskt bli less på att shoppa. hahah jag kan inte fatta att jag sa det eehehh.

men aja nu ska jag slå in några presenter. pusshej
10 dagar kvar tills julafton.

Kommentarer
Postat av: Konkordia

Men smart att skriva vad vi köpte, tänk typ om din pappa och min mamma går in på din blogg hehe ;O

pusselipuss

2007-12-15 @ 18:33:18
Postat av: mariella

nämen tusan också! har faktiskt hört att dem går in dagligen hahahhahaha.
då var ju det förstört...

2007-12-15 @ 21:44:57
URL: http://mcarlvik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0